Băiatul cu pijamale în dungi – recenzie

baiatul-cu-pijamale-in-dungi_15229_1_1330767460_zpsac9fb743 (1)La prima vedere, cartea “Băiatul cu pijamale în dungi” scrisă de John Boyne, pare să fie o simplă povestire despre un băieţel. Ei bine, vă asigur că nu este deloc aşa. Impresionat fiind încă de la primele pagini, cititorul îşi poate da seama că nu citeşte ceva simplu, ci îşi croieşte drum prin mintea personajului principal, dar în acelaşi timp îşi poate da seama de realitate, având propria-i viziune despre ceea ce se întâmplă. Încă odată, o simplă carte reuşeşte să schimbe uşor gândirea şi sentimentele cititorilor ei descriind un trecut destul de sumbru, din perspectiva unor oameni nevinovaţi.

Cartea descrie viaţa unui băieţel de numai 9 ani, Bruno, din momentul în care acesta se mută împreună cu familia lui într-un loc oribil, unde nu este bine să se afle un copil inocent. Cu toate acestea, inocenţa şi curiozitatea copilului îl fac pe acesta să reuşească să afle mai multe, fără ca totuşi să-şi dea seama de gravitatea lucrurilor descoperite, situaţia evoluând la final într-una cu mult mai rea decăt cea de la început.

Pe parcursul cărţii am avut plăcerea de a-mi aminti de copilărie şi nu numai. Am reuşit să trăiesc tot alături de un “omuleţ” relativ normal, dar care este pe cale să-şi piardă inocenţa. Cu fiecare pagină sentimentul de curiozitate creşte atât în sufletul băieţelului cât şi în sufletul lectorului, iar atmosfera tensionată se intensifică atât în interiorul cărţii cât şi în afara ei. Fiecare aşteaptă cu sufletul la gură momentul în care inocenţa copilului se va pierde efectiv, perioada minunată dar efemeră a copilăriei rămânând doar o amintire, în locul ei aşternându-se adevărul. Cu toate acestea, cu fiecare capitol, cititorul reuşeşte să-şi dea seama de ororile ce sunt ţinute departe de mintea micuţului Bruno, dar de asemenea dându-şi seama cu emoţie că, un copil atât de mic nu ar putea întelege lucruri atât de mari, astfel îngrijorarea datorată ataşării inevitabile de băieţel, crescând semnificativ la final transformandu-se mai mult în milă şi tristeţe. Sfârşitul cărţii este total surprinzător, povestea luând o întorsătură neaşteptată, făcăndu-l pe cititor să rămână blocat.

O recomand cu mare plăcere tuturor întrucât nu pot spune că se încadrează într-un anumit gen, ci pur şi simplu te lasă fără cuvinte! Spor la citit.