Zi-mi ce stil de viaţă ai ca să-ţi spun ce mânânci

Sendviş-urile, mereu acolo pentru tine atunci când e dimineaţă şi trebuie să te grăbeşti să pleci undeva, sau când mama n-a făcut mâncare caldâ şi ţie îţi e mai comod să-ţi faci un sendviş decât să-ţi pregăteşti singur ceva mai consistent, sau în momentul în care pur şi simplu ţie poftă de unul. Pot fi simple, sofisticate, clasice, la modă, dar mereu sendviş-urile diferă în funcţie de tipul de persoană pe care trebuie să o sature.

Tipul clasic şi simplu.

sandvisPrimul strat, cremă de brânză,

Roşii, castraveţi şi şuncă,

Sau poţi pune chiar şi muşchi,

Nici de salam să nu fugi.

Dar îţi spun prieteneşte,

Şniţelul mai bine te hrăneşte!

Mai pune puţină pâine

Şi prăjită poate fii,

Sendviş-ul e gata, uşor şi rapid, să ştii!

Genul de persoană care stă departe de bucătărie şi nu e obişnuită cu lucruri complicate atunci când vine vorba de gătit? tipul de sendviş clasic şi simplu ţi se potriveşte perfect! Lactate – legume – carne, combinaţia ideală!

Tipul sănătos

Sandvis-cu-ou-fiert-si-carne-de-curcanDe-ai ştii că-i sănătos

Şi poate şi gustos

Pâine graham să pui

Şi carne de pui

Să nu uiţi de legume!

Oricare ar fi, sunt bune.

Şi dacă vrei ceva în plus,

Să fie finuţ

Căci suntem fani brănză,

Putem pune natur

Sau chiar cu verdeaţă

Şi oul e bun

Deşi nu-i prea sănătos

Prea multă proteină

Nu te-ajută să dai jos.

Deci, dacă eşti la dietă sau pur şi simplu alegi un stil de viaţă sănătos, e bine să ai grijă la ceea ce pui “la pachet”. Să ai grijă la combinaţia dintre carne şi ou căci ambele conţin proteine, deci poţi chiar să renunţi la una din ele, cât despre lactate, crema de brânză light sau chiar câteva felii dintr-o bucată de branză naturală se pot afla pe lista dietei tale, decât caşcavalul care conţine, fără îndoială, destule grăsimi.

Tipul “nu am timp”

pe-paineEşti pe fugă iar

Că ai stat în pat prea mult.

E şi dimineaţă, n-ai mâncat nimic

Dar micul dejun trebuie luat zilnic!

Ia repede un cuţit

Şi felii de pâine mici

Căci sigur ai luat aseară

Pate, icre sau chiar unt

Poate mai e salată de vinete

Întinde rapid pe pâine!

Deja ai terminat

Şi le-ai şi mâncat

Şi acum pleci liniştit

Energic şi fericit!

Tipul gurmand

Nu te saturi prea uşorsandvis_41167500

Vrei ceva ispititor

Ca la fast-food să fie

Gen shaorma cu lipie.

Pui bucăţi de piept de pui

Ceva roşii şi ardei

Castraveţi muraţi, să nu uiţi de ei.

Salată, varză, sfeclă roşie

Vai, cartofii prăjiţi. Pune-i repede!

Mai e nevoie şi de puţin sos

Ketchup sau maioneză, să arate mai frumos.

De tzatiki n-ai uitat

Şi aşa, ţi-ai făcut pofta pe azi.

Dar ai grijă, creşte numărul de calorii

De la trei sute până la tre mii!

Tipul desert

Ceva dulce, ceva bunfoloseste-painea-pana-la-ultima-frimitura-uite-cum-sa-faci-din-ea-deserturi-delicioase_size1

Se poate pâine cu unt

Puţin gem sau chiar dulceaţă

Să-ţi facă viaţa mai frumoasă.

Nici să-ţi faci pâine cu ou nu strică

Parcă te duce cu gândul la bunică…

Pe vremea când stăteai pe prispă

Putea pune miere şi puţină nucă peste

Aranja lângă şi nişte fructe, arată ca-n poveste.

Îţi dădea să mânânci asta, sau o clătituţă.

Amintiri cu iz de speranţă

Sendviş-ul ce ţi le redă mereu face fată la pretenţiile tale la mancare

Căci îţi aduce în viaţă şi puţină savoare!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014 (cu întârziere).

Advertisements

7 thoughts on “Zi-mi ce stil de viaţă ai ca să-ţi spun ce mânânci

  1. Damn, competitia nu e de neglijat la editia aceasta de Superblog! 😀 Foarte inspirata si creativa postarea, bravo!

    Like

    1. Competiţia NU este de neglijat, dar mă dau uşor bătută şi am fost demoralizată de nişte lucruri. Îmi pare foarte rău acum că am renunţat, chiar şi pentru puţin timp, dar asta este. Nu voi mai face aceeaşi greşeală din nou.

      Like

      1. Imi pare rau sa aud asta, pentru ca, daca nu erai tu, eu nici nu auzeam vreodata de Superblog. Am aflat de concurs prin intermediul postarii tale. Ai renuntat cu totul la competitie sau ai decis sa nu mai participi la unele probe? Iar daca motivele pentru care esti dezamagita tin de jurizare sau criteriile pe baza carora se acorda notele, te inteleg. E mult subiectivism si asta te poate demoraliza, dar sper sincer ca nu te-ai lasat de tot, pentru ca, personal, apreciez stilul tau.

        Like

      2. Am revenit! Nu voi rata nicio probă, chiar dacă pe 2 le am mult peste termenul limită. Mersi mult, genul tău de oameni mă fac să continui!

        Like

      3. Ai timp destul sa recuperezi, sa nu iti faci griji. Eu la primele doua probe am luat note relativ micute (70, respectiv 73 puncte) dar m-am redresat pe parcurs si planuiesc sa duc competitia pana la capat. Iti urez mult succes in continuare! 🙂

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s