Industria muzicală în România

S-au făcut destule filmuleţe şi documentare încercând să se demaşte industria muzicală românească, legăturile acesteia cu illuminati şi desigur, efectele religiei asupra ei. Pe astea le-am aflat deja, le ştie toată lumea, dar ce se întâmplă cu contractele pe care le faci cu casele de discuri şi secretele care se ascund în spatele acestora?

După cum ştim, industria muzicală este de departe cea mai controversată dintre toate, astfel auzim adesea tot felul de zvonuri şi bârfe despre acest subiect. Nu sunt sigură câte dintre ele sunt adevărate, dar cel puţin câteva par plauzibile. Aşa a ajuns şi pe la urechile mele afirmaţiile cum câ viitorul nu ţi-e asigurat imediat ce semnezi un contract cu o casă de discuri cum ar fi ROTON, Media Pro, CAT şi multe altele. De ce? Să fim sinceri, deja există destui “cântăreţi” în ţară, deja vedem tot mai multe vedete de genul care apar ca ciupercile după ploaie cu un videoclip stupid şi o melodie trasă de păr, cine ar mai avea nevoie de interpreţi noi, oricât de talentaţi ar fi? Strategia ar fi simplă: cumpără concurenţa. Dacă stilul, aspectul fizic sau vocea unui novice care vine la tine pentru a-şi dezvălui talentul (fie că acesta există sau nu), seamănă cu a unui star în care tu ai investit, atunci e clar că nu mai ai ce face cu “copia”. Şi totuşi trebuie să-l cumperi şi pe ăsta nou că doar n-ai vrea să-l refuzi şi apoi să-l vezi făcându-ţi ţie şi modelului tău, concurenţă. Ei, ce-ar fi de făcut? Să-l ţi în frâu ca să zic aşa. Convinge-l pe bietul om că e nevoie de timp să scoţi un single şi apoi aşteaptă un an, nu învesti în el, iar când însfârşit vine şi timpul unui proiect, pune-l pe el să plătească jumătate din costul necesar unei melodii noi. Fă treaba de mântuială şi după asta, ce-o fi o fi.

Sincer, e destul de credibil, şi indiferent dacă luaţi de bun ce auziţi, v-aş sfătui să munciţi. Mult. Să ieşiţi în evidenţă şi să fiţi cât de poate de originali. Să-i lăsaţi pe ei să vă remarce şi nu să-i căutaţi voi. Toţi iubim ceva ce e nou ceea ce înseamnă că poţi fi original, dar toţi iubim şi ceea ce e clasic, ceea ce înseamnă că poţi reînvia şi muzica veche. Cert e că, indiferent ce impedimente ai avea, nu renunţa să faci ceea ce e bine pentru tine şi nu te lăsa păcălit. Întotdeauna există speranţă, dacă tu chiar vrei asta.

Advertisements

One thought on “Industria muzicală în România

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s