Recenzie “Provocarea” vol. 1 de Simona Stoica

Titlul cărţii: Provocarea, vol. 1 Provocarea-vol.1

Autor: Simona Stoica

Editura: Herg Benet

Număr pagini: 334

Poate fi găsită chiar la editură, aici, sau pe libris/elefant, aici și aici.

Săptămâna asta am avut privilegiul de a primi două opere fascinante de la însuşi autoarea lor, pentru a le face o recenzie. Iniţial am zis că le voi prezenta într-o singură postare pe amăndouă, dar ca să fiu sinceră, n-am mai putut rezista, a trebuit neaapărat să-mi exprim chiar ACUM părerea.

Descriere:

Foc şi cenuşă. Lumină şi întuneric. Pasiune şi obsesie.

In stravechea cetate din Haven, Rephelimii, un grup de asasini condusi si instruiti de Azazeal Vellenhall, incearca sa impiedice declansarea unui razboi cu Cele Zece Orori. Jack Harper, liderul lor, este trimis dincolo de Voal, pentru a o gasi pe nepoata lui Azazeal – tanara Desiree, cea de a Treia Cheie a Havenului. Insa cand descopera misterele care inconjoara conacul Wolfmaner si cine e raspunzator pentru crimele savarsite in urma cu 150 de ani, Desiree refuza sa isi accepte mostenirea si sa infrunte trecutul. Jack nu are de gand sa renunte si ar face orice ca sa salveze Havenul. Ii va castiga increderea, o va minti si o va seduce pentru a-si indeplini misiunea.

Provocarea a fost acceptata.

Primul volum m-a lăsat mască, şi trebuie să mă credeţi când vă spun că l-am citit într-o singură zi. Am citit la şcoală, acasă, în baie, la film, peste tot. De ce? Pentru că, odată ce o deschizi, provoacă dependenţă şi nu te mai poţi opri deloc.

Ceea ce m-a atras cel mai mult pe mine personal, a fost faptul că este o carte plină de mister. Evenimentele ne sunt prezentate din mai multe perspective narative: prima dată ne povesteşte autoarea evenimentele ce s-au petrecut în Fall Haven sau în Haven, apoi experimentăm totul prin prisma protagonistei, Desiree. Cele două se îmbină perfect şi te fac să fii atent la acţiune, ca să descoperi adevărul, dar nu este atât de uşor căci nimic nu e ceea ce pare. Exact când credeai că lucrurile nu au cum să se complice, misterul nu poate devenii mai mare şi eşti aproape de “marea descoperire”, lucrurile iau întorsături groaznice, spulberând aproape tot ce ştiai până acum. Aşa că, pe tot parcursul cărţii nu ai cum să nu-ţi spui în gând “Ce naiba se întâmplă aici? Mai citesc încă o pagină, poate-mi dau seama de tot”.

Alt lucru minunat este faptul că prologul, fiind scris în versuri, te captivează în poveste imediat şi te face să intrii în cele două lumi fantastice, a căror legătură este o simplă fată de 17 ani, cu un destin grandios.

Şi cum încă nu am terminat laudele, ar mai trebui să vă spun şi despre faptul că personajele sunt descrise foarte bine, ceea ce te face să ţi le imaginezi pe toate perfect, iar faptul că pe parcurs suntem puşi să intrăm în mintea lui Desiree şi să fim alături de aceasta, face ca totul să fie mai interesant şi să vrem să aflăm unde o va duce Soarta pe această adolescentă care e bântuită de propriile ei coşmaruri, are sânge rece în vene, este încăpăţânată şi acţionează din instinct, iar cel mai important, ştie foarte bine cum să-şi ascundă sentimetele şi, în ciuda faptului că în mintea şi sufletul ei e un adevărat talmeş-balmeş, se descurcă foarte bine în situaţiile critice la care este supusă de-a lungul nopţii petrecute în celebrul conac Wolfmaner.

Toate acestea fiind spuse, încerc pe cât posibil să nu vă mai dau spoilere şi vă recomand cu mult drag cartea, de fapt, vă spun că, dacă sunteţi iubitori de: mister, fantastic şi romanţă, TREBUIE SĂ O CITIŢI. Mi-am dat seama imediat că mă pot aştepta la multe emoţii din partea acestei cărţi şi nu m-a dezamăgit nicio secundă, deoarece, cunoştinţele şi vocabularul autoarei se contopesc cu pasiunea şi acea mică bucăţică din suflet pe care şi-o depune pentru a scrie această capodoperă, şi mai pot să spun doar că, eu sincer abia aştept să apară şi celelalte volume.

“Uiţi ce se întâmplă cu un fluture atras de foc

Cum zboară lângă flăcări şi îşi face loc

Spre centrul puterii unde totul e aproape